piątek, 29 marca, 2024

Baltic Wood: budujemy wizerunek polskiej marki na zagranicznych rynkach

0
Baltic Wood: budujemy wizerunek polskiej marki na zagranicznych rynkach
Udostępnij:

Baltic Wood, producent podłóg drewnianych, ogłosił plany rozwoju na 2018 rok. Strategia zakłada umocnienie pozycji w Polsce, zwiększenie sprzedaży w Europie i na nowych rynkach oraz dalsze inwestycje. Firma odnotowuje stały wzrost sprzedaży, na poziomie ponad 60% w ostatnich pięciu latach, a wysoką jakość produktów potwierdzają nagrody i prestiżowe wyróżnienia.

Jak pokazują najnowsze dane GUS ożywienie na polskim rynku budownictwa mieszkaniowego, jest coraz większe. Liczba pozwoleń na budowę i zgłoszeń z projektem budowlanym w 2017 r. była o niemal 35 proc. wyższa niż w poprzednim roku. Ten stan korzystnie wpływa na wzrost popytu na produkty wykończeniowe, w tym podłogi drewniane. Nowa strategia Baltic Wood jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby odbiorców w Polsce i na światowych rynkach. W ciągu minionych pięciu lat firma, produkująca podłogi wyłącznie z naturalnego drewna, odnotowała wzrost sprzedaży na poziomie ponad 60%. W 2018 roku Baltic Wood zapowiedział zwiększenie przychodów oraz wzmocnienie dynamiki sprzedaży, a także konsekwentne rozszerzanie gamy produktowej i dalsze inwestycje.

Jakość w cenie

W minionym roku największym zainteresowaniem odbiorców cieszyły się drewniane podłogi dębowe Baltic Wood − charakteryzujące się wysoką trwałością, zapewniającą wieloletnie użytkowanie. Ich udział w łącznej sprzedaży firmy wynosi 85%. Rosnącą popularność odnotowuje segment podłóg jesionowych marki, które zajmują drugie miejsce z 11% udziałem. Nie maleje też zainteresowanie podłogami we wzorze deski jednorzędowej. Klienci doceniają ich szerokie możliwości aranżacyjne, dzięki czemu utrzymują się na pierwszym miejscu wśród wybieranych wzorów. − Uzyskane wyniki potwierdzają, że podłogi drewniane cieszą się coraz większą popularnością. Projektanci i użytkownicy częściej wybierają naturalne produkty, zamiast alternatywnych rozwiązań. To efekt wyższej zamożności, ale też rosnącej świadomości polskich inwestorów w zakresie designu, wysokiej jakości i trwałości produktów naturalnych oraz ich wpływu na zdrowie i komfort użytkowania − mówi Rafał Zawierucha, Prezes Zarządu Baltic Wood S.A.

Trendy i nowości w 2018

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom inwestorów w 2018 roku, marka Baltic Wood zapowiada rozszerzenie oferty produktowej o kolejne nowości. Pierwszą z nich jest unikatowa linia podłóg jesionowych JAZZY Collection, dedykowana wnętrzom projektowanym w tradycyjnym jak i nowoczesnym stylu, utrzymana w najmodniejszej palecie kolorów – od ciemnego orzecha, przez karmel, antracyt czy perłowy olej. Już wiosnąna rynku zadebiutują nowe wzory i odcienie z klasycznej, ponadczasowej serii trójwarstwowych podłóg dębowych ręcznie postarzanych TIMELESS Collection, obejmującej podłogi nagrodzone tytułem INNOWACJA 2017 podczas ubiegłorocznych targów Domotex w Hanowerze. W nowym roku marka zaplanowała także rozszerzenie designerskiej serii JEANS Collection, doskonale przyjętej przez odbiorców i uhonorowanej główną nagrodą w konkursie rekomendującym najlepsze produkty wykończenia i wyposażenia wnętrz – INSPIRACJE 2017. Nowością w ofercie marki będzie premiera outdoorowych produktów Baltic Wood. Spółka planuje wprowadzenie na rynek desek tarasowych pod marką KINGDOM Collection.

Polskie podłogi na światowe rynki

Spółka Baltic Wood, której główna siedziba i zakład produkcyjny znajdują się w podkarpackim Jaśle, zapowiada także dalsze działania na rzecz umocnienia swojej pozycji na rynku międzynarodowym.

W 2018 roku koncentrujemy działania na dalszym rozwoju sprzedaży na Dalekim Wschodzie, gdzie jako jedna z nielicznych polskich firm, oferujemy produkty premium dla coraz szerszego grona odbiorców. Kontynuujemy budowanie pozytywnego wizerunku polskiej marki oraz dalszy rozwój technologii produkcji – mówi Magdalena Marek, Członek Zarządu, Dyrektor Handlowy Baltic Wood S.A. Obecnie łączny udział produkcji eksportowej wynosi ok. 90%, a sieć sprzedaży, licząca ponad 350 profesjonalnych partnerów, działa w 52 krajach świata. W 2017 roku największe wzrosty sprzedażypodłóg drewnianych Baltic Wood odnotowano w krajach takich jak Niemcy, Belgia, Włochy i Estonia.

– Jednym z kluczowych elementów naszej strategii na 2018 rok i kolejne lata są także dalsze inwestycje w technologie i rozwój firmy, dlatego podjęliśmy decyzję o zamiarze przeprowadzenia emisji akcji Spółki w ramach oferty publicznej, a także wprowadzenia akcji Spółki do obrotu w alternatywnym systemie NewConnect, prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie – dodaje Rafał Zawierucha. Uzyskane w ten sposób dodatkowe finansowanie w wysokości około 10 milionów złotych, pozwoli na utrzymanie jednej z wiodących pozycji na rynku zagranicznym wśród producentów najwyższej jakości podłóg z drewna naturalnego, a także ekspansję na nowe rynki i dalszy rozwój firmy.

Monika Pezda, Biuro Prasowe Baltic Wood