Regulamin portalu informacyjnego twojejaslo.pl
§1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z portalu informacyjnego twojejaslo.pl zwanego dalej Portalem przez użytkowników Internetu zwanych dalej Użytkownikiem w ramach usług świadczonych drogą elektroniczną przez firmę MEDIATON Ewa Wawro firma medialno – wydawnicza z siedzibą w Jaśle, ul. Jana Pawła II 35, 38-200 Jasło, zwaną dalej Właścicielem.
- Korzystanie z usług Portalu równoznaczne jest z akceptacją niniejszego Regulaminu.
- Do aktywnego korzystania z forum dyskusyjnego, a także do zamieszczania bezpłatnych ogłoszeń, uprawnieni są wyłącznie zarejestrowani Użytkownicy.
- Logowanie/rejestracja zezwalająca na pełne korzystanie z dostępu do usług Portalu następuje poprzez zakładkę zawierającą panel logowania/rejestrowania, umieszczoną na stronie głównej Portalu.
- Użytkownicy korzystający z Portalu pozostają anonimowi. Wprowadzone podczas rejestracji dane osobowe i adresowe będą wykorzystywane przez Portal wyłącznie dla czynności technicznych, statystycznych i marketingowych.
- Dane Użytkowników oraz treści ich wypowiedzi mogą być udostępniane podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa, w tym właściwym organom wymiaru sprawiedliwości.
- Portalem zarządza Administrator Portalu. Poszczególne działy moderują Moderatorzy Globalni. Moderatorzy Forów moderują jeden lub kilka wątków publikowanych na Forum. O uprawnieniach każdego Moderatora decyduje Właściciel.
§2
Warunki korzystania z treści
- Teksty informacyjne, zdjęcia, infografiki i inne utwory publikowane na Portalu są władnością intelektualną Właściciela i podlegają ochronie praw autorskich.
- Bez uzyskania indywidualnej zgody Właściciela korzystający ze wszystkich utworów rozpowszechnionych w Portalu, ma prawo wyłącznie do zamieszczania ich w celach informacyjnych w swoim serwisie lub innej formie przekazu medialnego tylko w ograniczonej formie.
- Korzystając z kanałów RSS dostępnych na stronach www.twojejaslopl dozwolone jest wyłącznie zamieszczanie tytułu i maksymalnie trzech pierwszych zdań utworu pod warunkiem, że:
- w miejscu, gdzie korzystający rozpowszechnia fragmenty utworów, zamieści napis „czytaj dalej” i link aktywny, przekierowujący dalszej części materiału zamieszczonego na Portalu,
- tytuł linku kierującego bezpośrednio do artykułu źródłowego jak i skopiowana treść będąca zapowiedzią utworu będzie identyczna z danym utworem źródłowym.
- korzystający zapewni, że linki kierujące Portalu, z którego pochodzi utwór, a także strony internetowe jego serwisu, gdzie zamieszczone będą fragmenty materiałów oraz linki do artykułów źródłowych, nie będą blokowane przed wyszukiwarkami.
- Użycie treści zamieszczanych w portalu www.twojejaslo.pl wykraczające poza niniejsze warunki wymaga pisemnej zgody Właściciela.
§3
Warunki korzystania z forum dyskusyjnego Portalu i umieszczania komentarzy do publikowanej na Portalu treści zwanego dalej Forum
- Użytkownik ma prawo do bezpłatnego uczestniczenia w forum Portalu znajdującego się pod adresem https://twojejaslo.pl/forum, zwanego dalej Forum, w celu wymiany informacji, komentarzy i opinii.
- Forum przeglądać może każdy, ale własne poglądy wyrażać mogą wyłącznie zarejestrowany Użytkownik.
- Każdy Użytkownik może posiadać tylko jedno konto.
- Redakcja Portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść wpisów na Forum i w komentarzach Użytkownika. Poszczególne wypowiedzi są prywatnymi opiniami Użytkownika Portalu.
- Użytkownik Forum zamieszczający opinie zawierające treści zabronione przez prawo, wulgarne, obraźliwie, naruszające prawa osób lub podmiotów albo naruszające zasady współżycia społecznego, mogą ponieść za ich treść odpowiedzialność karną lub cywilną.
- Użytkownikom Forum nie wolno prowadzić na Portalu jakichkolwiek kampanii (politycznych, społecznych czy reklamowych) bez zgody Właściciela.
- Użytkownikom Forum nie wolno zamieszczać linków oraz odwoływać się do treści zamieszczonych na stronach o podobnych charakterze jak Portal.
- Redakcja Portalu zastrzega sobie prawo usuwania treści, o których mowa w tym poniżej , bez powiadamiania Użytkownika, który dokonał takiego wpisu.
- treść wpisu jest niezgodna z tematem dyskusji,
- podano dane personalne osób trzecich, w tym: nazwiska (nie dotyczy osób publicznych) i/lub ich dane kontaktowe,
- obrażane są osoby publiczne, osoby uczestniczące w dyskusji lub inne osoby,
- użyto zostały słowa powszechnie uznane za wulgarne i obraźliwe,
- treść wpisu wzywa do nienawiści na tle religijnym, rasowym, światopoglądowym i wyznaniowym,
- propagujące przemoc, alkohol, narkotyki lub inne środki odurzające,
- treści o charakterze ogłoszeniowym lub reklamowo-promocyjnym,
- zawarte są informacje o znamionach pomówień i niesprawdzonych zarzutów w stosunku do osób trzecich,
- przyczyniające się do łamania praw autorskich,
- treść została powielona wielokrotnie (spam).
- Wszelkie uwagi skierowane do portalu (opinie, zgłoszenie nadużycia i naruszenia Regulaminu, sugestie, wątpliwości, pytania i należy wysyłać na adres: redakcja@twojejaslo.pl. Tego typu wpisy dokonywane na Forum będą usuwane bez powiadomienia o tym Użytkownika.
- Redakcja Portalu ma prawo do zablokowania uczestnictwa w Forum w stosunku do osób naruszających Regulamin.
- Autorzy nieregulaminowych wpisów na Forum, o których mowa powyżej mogą otrzymać karę w postaci ostrzeżenia, a w przypadku częstego łamania regulaminu ich konto może zostać zablokowane przez administratora Forum. W przypadku blokady konta, może mieć ono charakter stały lub tymczasowy.
- Użytkownik wypowiadając się na forum wyraża zgodę na umieszczenie swoich wypowiedzi lub ich fragmentów w opracowanych przez redakcję i publikowanych na Portalu
§4
Warunki przyjmowania i emitowania reklam, artykułów sponsorowanych, dodawania ogłoszeń drobnych umieszczonych w zakładce pod adresem twojejaslo.pl/ogloszenia zwanej dalej Ogłoszeniami.
- Użytkownik ma prawo do umieszczania ogłoszeń drobnych znajdujących się w zakładce pod adresem http://www.twojejaslo.pl/ogloszenia zwanej dalej Ogłoszeniami.
- Ogłoszenia podzielone są na działy tematyczne Użytkownik dokonujący wpisu ma obowiązek przestrzegania istniejącego podziału.
- Ogłoszenia przeglądać może każdy, ale dodawane mogą być wyłącznie przez zalogowanych/zarejestrowanych Użytkowników.
- Redakcja Portalu nie ponosi odpowiedzialności za treść wpisów w dziale Ogłoszenia.
- Użytkownikom nie wolno zamieszczać w treści ogłoszenia jakiejkolwiek formy reklamowej lub promocyjnej firm i innych serwisów internetowych.
- Redakcja Portalu zastrzega sobie prawo usuwania ogłoszeń naruszających Regulamin bez powiadamiania Użytkownika, który dokonał takiego wpisu.
- Szczegółowe warunki dotyczące m.in. ceny, wymagań technicznych, obowiązujących terminów dotyczące przyjmowania i emitowania reklamy, artykułów sponsorowanych, dodawania ogłoszeń drobnych oraz dokonywania wpisów do katalogu firm określone są w obowiązującym Regulaminie Reklamy.
§5
Postanowienia końcowe
- Decyzja administratora/moderatora portalu o skasowaniu wpisu w działach udostępnionych dla Użytkowników, wynikająca z nieprzestrzegania Regulaminu, jak również zablokowania konta Użytkownika jest ostateczna.
- Właściciel może publikować część adresu IP, z którego nastąpiło połączenie z serwerem Forum przy publikacji zamieszczonego przez Użytkownika wpisu.
- Redakcja zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem opublikowania na Portalu. Obowiązująca jest zawsze najnowsza wersja Regulaminu.
- Zarejestrowany użytkownik Forum oświadcza, że wyraża zgodę na przetwarzanie i udostępnianie swoich danych osobowych w celach marketnigowych przez Portal lub Właściciela.
- Użytkownik zgłaszający informację, ze wskazaniem na opisanie sprawy przez dziennikarzy zatrudnionych w Redakcji Portalu , może zrobić to poprzez panel kontaktowy w zakładce „kontakt”, drogą e-mailową na adres Redakcji Portalu, telefonicznie lub osobiście pracownikom Redakcji Portalu.
Redakcja Portalu zastrzega sobie prawo odmowy przyjęcia takiego zgłoszenia do realizacji. - Serwis zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w każdej chwili, informując o tym użytkowników serwisu poprzez wskazanie daty ostatniej zmiany na początku Regulaminu.