Program „Dobry Start” to inwestycja w edukację polskich dzieci. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. Od roku szkolnego 2021/2022 świadczenie (tzw. 300+) w ramach programu Dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych.
Wnioski będzie można składać od 1 lipca do 30 listopada tylko drogą elektroniczną – z portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Emp@tia lub przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. ZUS wypłaci świadczenie na konto bankowe wskazane we wniosku.
W ramach programu rodzice – bez względu na dochody – mogą otrzymać jednorazowo 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętów potrzebnych uczniom oraz pozostałego wyposażenia niezbędnego dzieciom uczącym się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych oraz innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia lub 24 lat w przypadku osób z niepełnosprawnościami.
W tym roku wnioski o świadczenie z programu „Dobry Start” będzie można składać
od
1 lipca do 30 listopada 2021 r. tylko drogą elektroniczną. Wnioski
będzie można przekazać online z portalu Platformy Usług Elektronicznych
(PUE) ZUS, za pośrednictwem portalu Empatia lub przez serwisy bankowości
elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość. Świadczenia
300+ w tegorocznej edycji programu „Dobry Start” będzie przyznawał i
wypłacał ZUS. Świadczenia będą wypłacane wyłącznie na rachunki bankowe.
Decyzje oraz zawiadomienia dotyczące świadczeń 300+ będą przekazywane w formie elektronicznej. Obecnie wsparcie z programu „Dobry Start” otrzymuje ok. 4,5 mln polskich dzieci.
Więcej informacji znaleźć można na stronie internetowej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych www.zus.pl
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Przypominamy, że na terenie Miasta Jasła, od początku, czyli od lipca 2018 roku do tej pory, realizacją tego zadania zajmowała się Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Jaśle.
UMJ