Jak zbudować markę produktów regionalnych i dobrze je sprzedać – to temat przewodni dzisiejszej konferencji zorganizowanej w Jaśle w ramach projektu pn. Rozwój produktów i marek regionalnych na obszarze polsko-słowackiego pogranicza.
Organizatorem konferencji byli Powiat Jasielski oraz partner słowacki Agencja Rozwoju Regionalnego w Świdniku. Cały projekt, prowadzony w oparciu o fundusze unijne, służyć ma m.in. wdrożeniu konkretnych działań pozwalających na szersze poznanie ofert turystycznych i atrakcji regionalnych partnerów projektu. Wskazać ma miejsca warte odwiedzenia, produkty będące unikalną atrakcją regionów oraz pomóc w nawiązaniu kontraktów biznesowych i marketingowych przedstawicielom najrozmaitszych branż, wpisujących się w obszar związany z rozwojem i promocją partnerskich regionów.
Przez cztery miesiące realizacji projektu zaplanowano m.in. dwa szkolenia i dwie konferencje, z podziałem na grupy docelowe. Do udziału w projekcie zaproszeni zostali wybrani reprezentanci branż i środowisk, których działalność wpisuje się w założenia programowe projektu.
Dzisiejsza konferencja poświęcona była ekoturystyce i przedsiębiorczości. Pokazała, że rozwój ekoturystyki może znacząco wpłynąć na ożywienie gospodarcze obszarów wiejskich. Wskazano na konieczność budowania jednej wspólnej marki, obudowanej licznymi markami uzupełniającymi. Po analizach lokalnego rynku uznano, że marką przewodnią powinno być wino, wokół którego rozbudowana zostanie wielopłaszczyznowa oferta turystyczna i gospodarcza.
* * *
Ekoturystyka, to podróżowanie w celu studiowania, podziwiania i czerpania zadowolenia z piękna krajobrazów, obserwacji dzikich zwierząt i roślin, jak również podziwianiu miejscowych obyczajów i kultury.
Ewa Wawro
{gallery}galerie/konferencja_ekoturystyka{/gallery}