Zakończył się długo wyczekiwany VII Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach w Rzeszowie. Odbywający się w dniach 30 listopada-1 grudnia 2017 roku Kongres zgromadził przedstawicieli samorządów z całej Polski, choćby z takich urzędów marszałkowskich jak łódzki, małopolski, podkarpacki czy ze Szczecina.
Po stronie prelegentów znaleźli się zarówno samorządowcy, wyspecjalizowane agencje marketingowe i komunikacyjne, lecz nie tylko. O wysoki merytoryczny poziom spotkania zadbał organizator, dr hab. Dariusz Tworzydło. – Celem organizowanego przez nas kongresu jest zapoznanie osób odpowiedzialnych w samorządach za promocję i działania marketingowe z najnowszymi rozwiązaniami oraz narzędziami, które mogą wspomóc ich pracę – mówił dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto Sp. z o.o., która jest organizatorem wydarzenia.
Konkretne inspirujące case study
Na przykładach takich miast jak Legnica, Kutno czy Wodzisław Śląski uczestnicy mogli śledzić skuteczne kampanie marketingowe przeprowadzone przez te miasta, wykorzystując głównie potencjał drzemiący w mieszkańcach. Innym, nie zawsze zamierzonym sposobem na promocje jest organizowanie festiwali, jak w przypadku podkarpackiej wsi Gorajec, znanej z Festiwalu Folkowisko oraz Krosna, gdzie z prywatnej inicjatywy zorganizowano już dwukrotnie Young Arts Festiwal. Wykłady dotykały też tematu szlaków kulturowych, których powstanie dyktowane jest potrzebą chwili i dostępnymi subwencjami. Niestety wiele z nich popada w zapomnienie, gdy kończy się dotacja i zainteresowanie władz.
Wytyczne do spójnego zarządzania marką województwa dał przykład Marki Małopolska. Tak dobrze skoordynowany i jednolity system zarządzania marką, jak później podkreślano w kuluarach, może być wzorem nie tylko dla innych województw.
Poruszono również temat SMART miast i gmin na przykładzie gminy Trzebownisko, oraz kwestie prawne bezpiecznego wizerunku samorządów.
Kongres profesjonalistów
Obfitujący w praktyczne wykłady Kongres odpowiadał wielowymiarowości zagadnień marketingu w samorządach, dzieląc się doświadczeniami, inspirując i podpowiadając sprawdzone rozwiązania. Sesja warsztatowa dała możliwość sprawdzenia w praktyce nowo nabytej wiedzy. Dzięki tego typu sesjom instytucje samorządowe mogą śledzić najnowsze rozwiązania w marketingu i na bieżąco podnosić jakość świadczonych usług.
Małgorzata Więch – Kettele
{gallery}galerie/17_rok/kongres{/gallery}