Lustra, które przymierzą za nas ubrania, skanery dopasowujące rabaty i kamery, które ustalą, jakimi ścieżkami poruszamy się w sklepie – wielkie sieci handlowe inwestują ogromne fundusze w nowoczesne urządzenia, które mają ułatwiać klientom robienie zakupów.
Jednym z najnowszych wynalazków specjalistów od reklamy są skanery OptimEyes. Ma zamiar korzystać z nich sieć Tesco. Wykorzysta je na 450 stacjach w Wielkiej Brytanii. Urządzenia będą rozpoznawać płeć i wiek klientów czekających w kolejce i dopasują na tej podstawie treści promocyjne wyświetlane na monitorach znajdujących się przy kasach. Reklamy, jakie zobaczą klienci będą zależeć również od daty i pory dnia. Dzięki temu, młodzi ludzie zatrzymujący się na stacji rano w drodze do pracy, zobaczą reklamy napojów energetycznych, a wieczorem – alkoholi.
Przeczytaj więcej na: Gazetaprawna.