12 listopada br. odbędzie się dyżur telefoniczny ekspertów Oddziału ZUS w Jaśle. Eksperci będą odpowiadać na pytania dotyczące prawa do świadczeń chorobowych w okresie kwarantanny oraz dodatkowego zasiłku opiekuńczego.
Informacje
o kwarantannie lub izolacji są niezbędne do wypłaty zasiłków chorobowych
i opiekuńczych. Osoby skierowane przez jednostkę Państwowej Inspekcji
Sanitarnej na kwarantannę mają prawo do świadczeń chorobowych – wynagrodzenia
za czas choroby, które finansuje pracodawca, albo zasiłku chorobowego.
Świadczenia przysługują także ubezpieczonym, którzy zostali poddani izolacji, w
tym izolacji w warunkach domowych.
Od
24 października 2020 r. podstawą wypłaty świadczeń chorobowych osobie poddanej
kwarantannie albo izolacji domowej jest informacja w systemie informatycznym
Centrum
e-Zdrowia (system EWP) o objęciu tej osoby kwarantanną lub izolacją w warunkach
domowych. ZUS pozyskuje dane z tego systemu i udostępnia je płatnikom składek
na ich profilach na portalu PUE ZUS. Dostęp do informacji o kwarantannie lub
izolacji na swoim profilu na PUE ZUS ma również ubezpieczony.
Podczas dyżuru będzie można dowiedzieć się m.in.:
- jakie dokumenty są potrzebne do wypłaty świadczeń chorobowych za czas kwarantanny lub izolacji,
- jak uzyskać informację o nałożonej kwarantannie lub izolacji,
- jak starać się o wyrównanie obniżonego zasiłku,
- w jaki sposób można uzyskać dodatkowy zasiłek opiekuńczy.
Więcej informacji na temat będzie można uzyskać podczas dyżuru telefonicznego ekspertów ZUS z Oddziału w Jaśle. Pracownicy będą udzielać informacji 12 listopada 2020 r. w godz. 10.00-12.00 pod numerem telefonu 13 44 640 01 wew. 236.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy!
Więcej informacji można również znaleźć na stronie internetowej www.zus.pl
/dr/