W czwartek, 20 czerwca 2013 r. w Świlczy koło Rzeszowa odbyła się konferencja podsumowującą projekt „Przedsiębiorcze Szkoły”. Projekt jest realizowany przez WSIZ w Rzeszowie we współpracy z 30 szkołami z województw podkarpackiego i małopolskiego.
Finansowanie projektu pochodzi z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Wykorzystywane na zajęciach Podstaw Przedsiębiorczości narzędzia umożliwiają zdobywanie przez uczniów wiedzy z zakresu ekonomii i przedsiębiorczości przy wykorzystaniu nowoczesnych narzędzi dydaktycznych, jakimi są interaktywne gry symulacyjne: „Wirtualny Doradca” i „Innowacyjne Przedsiębiorstwo Produkcyjne”.
Wyniki rywalizacji grup uczniowskich z 30 szkół (podkarpackie i małopolskie):
Gra Wirtualny doradca
Miejsce 1: Zespół F.E. Support – III LO w Rzeszowie – opiekun: Justyna Szczepanek
Miejsce 2: Zespół Advisor – I LO w Jaśle – opiekun: Zbigniew Głowacki
Miejsce 3: Zespół TMT Company – ZS w Kańczudze – opiekun: Donata Kozłowska
Gra Innowacyjne Przedsiębiorstwo Produkcyjne
Miejsce 1: Zespół AD/HD – I LO w Boguchwale – opiekun: Piotr Drąg
Miejsce 2: Zespół Magic Bike – ZS w Libiążu – opiekun: Jadwiga Bochenek
Miejsce 3: Zespół Szprycha SA – ZS nr 1 w Rzeszowie – opiekun: Katarzyna Smoleń-Rębisz)
Uczniowie reprezentujący I Liceum Ogólnokształcące w Jaśle – Artur Siepietowski, Michał Lechowski, Mateusz Kuznecki – zajęli II miejsce w rywalizacji międzyszkolnej. Szkoła, dzięki wysokiemu miejscu w rankingu, otrzymała z projektu między innymi książki związane z tematyką biznesową, gry ekonomiczne CASHFLOW do wykorzystania w edukacji ekonomicznej.
Uczniowie mieli okazję uczestniczyć w warsztatach gry Klockonomia, zaprojektowanej przez studentów Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, która w interaktywny sposób uczy podstaw ekonomii.
Niezmiernie wartościowymi nagrodami okazały się tablety z kompletami ebooków, które trafiły do rąk 6 najlepszych uczniów rozgrywki wewnątrzszkolnej w „Leszczyńskim” (w tym ww. uczniów, zajmujących wysokie miejsce w rywalizacji międzyszkolnej).
Mimo finiszu projektu, pozostają do wykorzystania w kolejnych latach szkolnych jego narzędzia – gry symulacyjne. Najcenniejszą wydaje się jednak wiedza zdobywana w sposób praktyczny.
Gratulujemy wyróżnionym.
ILO w Jaśle
{gallery}galerie/finisz_lo2{/gallery}