piątek, 29 marca, 2024

Jasielski Szlak Winny

0
Jasielski Szlak Winny
Udostępnij:

Wydział Kultury, Sportu i Spraw Społecznych Urzędu Miasta w Jaśle opracował zarówno pod względem merytorycznym jak i graficznym Jasielski Szlak Winny, który obejmuje dziewięć winnic w najbliższej okolicy Jasła, uwzględnionych w strategii wizerunkowej miasta.

Liczymy, że Jasielski Szlak Winny będzie się rozwijał i będą go odwiedzać zarówno mieszkańcy regionu jak i turyści z innych miast – mówi Bożena Molska, kierownik Wydziału Kultury, Sportu i Spraw Społecznych UMJ.

Szlak powstał przy współpracy Wydziału oraz Stowarzyszenia Winiarzy Podkarpacia i Jasielskiego Stowarzyszenia Winiarzy „Vinum pro cultura”. Opracowany materiał wykorzystywany będzie w celach promocyjnych Szlaku, a także stanowić będzie informację dla turystów.

Pomysł jest standardowy ale bardzo dobry – mówi Roman Myśliwiec, prezes Stowarzyszenia Winiarzy Podkarpacia. – Dobrze, że oferta jasielskich winiarzy coraz bardziej się materializuje, czyli tworzy się nie tylko na papierze, ale i w rzeczywistości. To bardzo budujące. Mam nadzieję, że z roku na rok będzie pełniejsza, ciekawsza, coraz bardziej zadowalająca enoturystów. Wymaga to oczywiście odpowiednich warunków, odpowiedniej obsługi osób, które będą się tym zajmowały. Jak sam wiem po sobie, że to bardzo absorbujące zajęcie. Enoturyści, szczególnie indywidualni, są bardzo dociekliwi, zadają mnóstwo pytań, wszystko chcą zobaczyć i zazwyczaj trzeba im poświęcić dużo czasu. Sporadyczne odwiedziny nie są problemem dla winiarzy, ale przy codziennej obsłudze, na bieżąco, to potrzebna jest ładne pół etatu, żeby robić. Ale to jest już decyzja każdego gospodarstwa winiarskiego, czy będzie brało w tym udział aktywnie, czy może tylko do czasu do czasu. Jedno jest pewne, musi się im to opłacać, bo na tym opiera się oferta dla turystów.

Takie materiały promocyjne najczęściej finansowane są z funduszy Unii Europejskiej, jako jeden z elementów większego projektu. W przypadku Jasła samorząd zdecydował, że zostaną wykonane w ramach realizacji strategii wizerunkowej miasta opartej o wino. Zadanie wykonane zostało w ramach kosztów bieżącej działalności Wydziału Kultury, Sportu i Spraw Społecznych UMJ

To godne pochwały i wynika wprost z przyjętego kierunku promocji Jasła. Tego typu materiały, jak przewodniki, mapki, przygotowanie ofert dla biur podróży itp., to działania, które są jak najbardziej w gestii działalności samorządu – mówi Myśliwiec.

Urząd Miasta w Jaśle zaprasza wszystkich zainteresowanych do współpracy w zakresie promocji Jasielskiego Szlaku Winnego.

Nasz folder przedstawiający szlak wina jest pierwszym tego typu materiałem promocyjnym. Jego forma i treść będzie korygowana w oparciu o potrzeby i sugestie mieszkańców Jasła i turystów – podkreśla Molska. – Jesteśmy w trakcie opracowywania kolejnych materiałów promocyjnych i dlatego wszelkie konstruktywne uwagi będą dla nas bardzo przydatne.

Ewa Wawro

1