Redakcja portalu Twoje Jasło nie ponosi odpowiedzialności za treści publikowane w dziale "Z prawa i z lewa". Poszczególne wypowiedzi są prywatnymi opiniami osób podpisanych pod tekstami.

UOKiK: w reklamie bez limitu, w praktyce z ograniczeniami

Uwypuklenie w reklamie istotnej cechy usługi z jednoczesnym przekazem sugerującym, że ma stały, a tym samym bardzo atrakcyjny charakter, gdy w rzeczywistości tak nie jest, może wprowadzać odbiorców w błąd. Tym samym narusza zbiorowe interesy klientów.

Zarzut stosowania nieuczciwych praktyk rynkowych, poprzez wykorzystanie reklamy wprowadzającej w błąd postawił Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jednemu z operatorów telefonii komórkowej. Według opinii urzędu, w reklamach zbyt mocno akcentowane były te cechy usługi, które czyniłyby ją wyjątkowo atrakcyjną, gdyby nie praktyczne ograniczenia, o których konsumenci dowiadywali się de facto już po podpisaniu umowy. Ograniczenia te przeczyły głównemu przekazowi reklamy.

Cały artykuł na rp.pl

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj