W poniedziałki placówki ZUS będą otwarte do godz. 17. Jest to o godzinę krócej niż dotychczas. Zmiana wejdzie w życie od 22 listopada i ma obowiązywać do końca marca. W pozostałe dni, obsługa klientów będzie odbywać tak jak dotychczas, w godz. 8-15.
– Klientów będziemy obsługiwać godzinę krócej niż dotychczas. Przed skróceniem czasu pracy sprawdziliśmy, kiedy klienci najczęściej odwiedzają nasze placówki. Największe natężenie ruchu jest w godzinach od 10.00 do 12.00. Po południu liczba osób odwiedzających ZUS maleje, a po godzinie 17.00 sale obsługi są prawie puste – informuje Wojciech Dyląg, regionalny rzecznik prasowy ZUS w województwie podkarpackim.
Nasi pracownicy cały czas obsługują klientów przy zachowaniu zasad bezpieczeństwa. Osoby odwiedzające nasze placówki nadal muszą używać maseczek ochronnych zasłaniających nos i usta, a także zachować odpowiedni dystans.
– Klienci, którzy nie chcą czekać w kolejce, mogą wcześniej taką wizytę w ZUS
zarezerwować przez Platformę Usług Elektronicznych ZUS lub zrobić to
telefonicznie. Aby
umówić wizytę w oddziale
w Rzeszowie lub placówce w Mielcu, Stalowej Woli, Tarnobrzegu, Jarosławiu, Leżajsku, Przeworsku,
Przemyślu i Lubaczowie
należy zadzwonić pod numer 17 867 50 28, natomiast w oddziale w Jaśle oraz inspektoratach w
Brzozowie, Dębicy, Krośnie i Sanoku – pod numer 13 443 79 08 – dodaje
rzecznik.
Klienci ZUS mogą również załatwiać swoje sprawy bezpiecznie i wygodnie podczas e-wizyty bez wychodzenia z domu. Aby spotkać się on-line z pracownikiem Zakładu wystarczy mieć dostęp do internetu, urządzenie z kamerką np. smartfon, tablet lub komputer (szczegóły na www.zus.pl). Do dyspozycji klientów jest również Centrum Obsługi Telefonicznej (nr tel.: 22 560 16 00, e-mail: cot@zus.pl). Wnioski i dokumenty można przesyłać również za pomocą Platformy Usług Elektronicznych ZUS.
Wojciech Dyląg
Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS
w województwie podkarpackim